Polityka Prywatności

§ 1 Postanowienia Ogólne

Niniejsza Polityka Prywatności ma na celu zapewnienie poczucia bezpieczeństwa każdemu użytkownikowi Witryny. Korzystanie z Witryny jest równoznaczne z akceptacją warunków Polityki Prywatności.

Użyte w Polityce Prywatności definicje należy rozumieć w następujący sposób:

  1. Użytkownik – osoba fizyczna odwiedzająca Witrynę,
  2. Administrator – Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest firma GO DZIUBEK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Nowym Nakwasinie 12, 62-840 Koźminek o numerze NIP 9681003606.
  3. Witryna – strona internetowa pod adresem: www.godziubek.pl
  4. Polityka Prywatności – niniejszy dokument.
  5. Dane osobowe – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.

Na potrzeby lepszego odbioru Polityki Prywatności termin „Użytkownik” został zastąpiony określeniem „Ty”, „Administrator” – „My”. Termin „RODO” oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz w sprawie swobodnego przepływu takich danych.

Administrator zaleca korzystanie z najnowszych wersji przeglądarek internetowych. W przypadku korzystania przez Użytkownika ze starszych wersji przeglądarek lub/i innych niż najnowsze, które są dostępne, Administrator nie gwarantuje poprawnego działania Witryny.

§ 2 Administrator Danych Osobowych

Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.

Dane, w tym dane osobowe, to pozyskane za pomocą formularzy od Użytkownika pozostawione w trakcie wizyty w Witrynie.

Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:

  1. Obsługa zamówień,
  2. Optymalizacja witryny pod kątem funkcjonalności,
  3. Prowadzenie newslettera,
  4. Inne cele wynikające z funkcji konkretnego formularza, takie jak obsługa zgłoszeń serwisowych.

Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:

  1. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
  2. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).

Przetwarzamy dane osobowe takie jak: imię, nazwisko, adres e-mail, adres, numer telefonu, a także inne dane wymagane do realizacji zamówień i usług.

Dane osobowe przetwarzane są:

  1. zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych,
  2. zgodnie z wdrożoną Polityką Prywatności,
  3. w zakresie i celu zgodnym ze zgodą wyrażoną przez Ciebie na Witrynie,
  4. w zakresie i celu niezbędnym do wypełnienia uzasadnionych interesów (prawnie usprawiedliwionych celów), a przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą.

Każdej osobie, której dane dotyczą (jeżeli jesteśmy ich administratorem) przysługuje prawo żądania od Administratora:

  1. dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
  2. ich sprostowania,
  3. usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. oraz przenoszenia danych,
  6. wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  7. Administrator ma obowiązek odpowiedzieć na żądania w ciągu 30 dni.

Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

Kontakt z osobą nadzorującą przetwarzanie danych osobowych w organizacji Administratora jest możliwy drogą elektroniczną pod adresem e-mail: sklep@godziubek.pl.

Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości).

Usunięcie danych osobowych może nastąpić na skutek cofnięcia zgody bądź wniesienia prawnie dopuszczalnego sprzeciwu na przetwarzanie danych osobowych.

Zastrzegamy sobie prawo do przetwarzania Twoich danych po cofnięciu zgody tylko w zakresie na potrzeby dochodzenia ewentualnych roszczeń przed sądem lub jeżeli przepisy krajowe albo unijne bądź prawa międzynarodowego obligują nas do retencji danych.

Dane osobowe nie są przekazywane do krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że nie przesyłamy ich poza teren Unii Europejskiej.

§ 3 Informacje w formularzach

Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.

Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).

Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu URL strony zawierającej formularz.

Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.

§ 4 Logi Administratora

Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem. Logi przechowywane są przez okres 12 miesięcy.

§ 5 Istotne techniki marketingowe

Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/.

Operator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika na stronie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorów reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie.

Operator korzysta z piksela Facebooka. Ta technologia powoduje, że serwis Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA) wie, że dana osoba w nim zarejestrowana korzysta z Serwisu. Bazuje w tym wypadku na danych, wobec których sam jest administratorem, Operator nie przekazuje od siebie żadnych dodatkowych danych osobowych serwisowi Facebook. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika.

Operator stosuje rozwiązanie automatyzujące działanie Serwisu w odniesieniu do użytkowników, np. mogące przesłać maila do użytkownika po odwiedzeniu konkretnej podstrony, o ile wyraził on zgodę na otrzymywanie korespondencji handlowej od Operatora.

§ 6 Ochrona Danych Osobowych

Ochrona danych odbywa się zgodnie z wymogami powszechnie obowiązujących przepisów prawa, a ich przechowywanie ma miejsce na zabezpieczonych serwerach, które są regularnie aktualizowane, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Szanujemy prawo do prywatności i dbamy o bezpieczeństwo danych. W tym celu stosujemy m.in.:

  • Szyfrowanie danych: Wszystkie dane przesyłane między użytkownikami a serwisem są szyfrowane za pomocą protokołu SSL (Secure Socket Layer), co minimalizuje ryzyko przechwycenia informacji przez osoby trzecie.
  • Firewalle i zabezpieczenia sieciowe: Nasze systemy są chronione przez zapory ogniowe oraz inne technologie zabezpieczające, które monitorują i filtrują ruch przychodzący oraz wychodzący, aby zapobiec nieautoryzowanemu dostępowi.
  • Regularne audyty bezpieczeństwa: Przeprowadzamy regularne audyty i testy penetracyjne, aby identyfikować i eliminować potencjalne luki w zabezpieczeniach.
  • Ograniczenie dostępu: Dostęp do danych osobowych mają wyłącznie osoby upoważnione, które są zobowiązane do zachowania poufności. Pracownicy przechodzą regularne szkolenia dotyczące ochrony danych osobowych oraz zasad bezpieczeństwa.

W przypadku naruszenia ochrony danych osobowych, które może skutkować ryzykiem naruszenia praw lub wolności osób fizycznych, Administrator podejmuje następujące kroki:

  • Natychmiastowe zgłoszenie: Naruszenie zostanie zgłoszone do odpowiedniego organu nadzorczego w ciągu 72 godzin od momentu jego wykrycia.
  • Informowanie użytkowników: W przypadku naruszenia danych osobowych, które może wiązać się z wysokim ryzykiem dla praw lub wolności użytkowników, Administrator niezwłocznie informuje osoby, których dane dotyczą, o zaistniałej sytuacji.
  • Dokumentowanie incydentów: Każde naruszenie danych osobowych jest dokumentowane, a szczegóły dotyczące incydentu, w tym jego charakter, skutki oraz podjęte działania, są analizowane w celu poprawy procesu ochrony danych.

Administrator nie udostępnia danych osobowych innym podmiotom, aniżeli upoważnionym na podstawie właściwych przepisów prawa.

W przypadku zidentyfikowania naruszenia danych osobowych, Administrator podejmie wszelkie niezbędne kroki w celu zminimalizowania szkód oraz wprowadzenia dodatkowych zabezpieczeń, aby zapobiec podobnym incydentom w przyszłości.

Administrator może podpowierzyć dane osobowe w ramach zapewnienia obsługi teleinformatycznej lub przechowywania danych na serwerze. Podpowierzenie odbywa się do podmiotów takich jak: FreshMail Sp. z o.o.

Oświadczamy, że zapewniamy wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, by przetwarzanie spełniało wymogi Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”) i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.

Oświadczamy, że przetwarzamy dane osobowe wyłącznie na udokumentowane polecenie odwiedzającego witrynę, dotyczy to też przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej – chyba że obowiązek taki nakłada na nas prawo Unii lub prawo państwa członkowskiego, któremu podlegamy.

Zapewniamy, by osoby upoważnione do przetwarzania danych osobowych zobowiązały się do zachowania tajemnicy, podejmując wszelkie środki wymagane na mocy art. 32 RODO, przestrzegamy warunków korzystania z usług innego podmiotu przetwarzającego, o których mowa w art. 28 ust. 2 i 4 RODO.

§ 7 Informacje o cookies

Witryna używa cookies. Są to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwer www i przechowywane przez oprogramowanie komputera przeglądarki. Kiedy przeglądarka ponownie połączy się ze stroną, witryna rozpoznaje rodzaj urządzenia, z którego łączy się użytkownik. Parametry pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Cookies ułatwiają więc korzystanie z wcześniej odwiedzonych witryn.

Gromadzone informacje dotyczą adresu IP, typu wykorzystywanej przeglądarki, języka, rodzaju systemu operacyjnego, dostawcy usług internetowych, informacji o czasie i dacie, lokalizacji oraz informacji przesyłanych do witryny za pośrednictwem formularza kontaktowego.

Cookies, które są przetwarzane, analizują anonimowe informacje na temat używania Witryny. Cookies pomagają udoskonalać funkcjonalność witryny i dostosować ją lepiej do oczekiwań i potrzeb osób odwiedzających.

Każda osoba przeglądająca witrynę powinna poprzez modyfikację ustawień swojej przeglądarki internetowej zarządzać cookies. Jeżeli nie chcesz z nich korzystać, możesz uniemożliwić zapisywanie cookies na swoim urządzeniu bądź zapisane pliki trwale usunąć. Informujemy, że może to jednak wpłynąć na pogorszenie jakości działania witryny przez brak zbierania cookies i odczytywania na ich podstawie informacji.

Na naszej Witrynie wykorzystujemy następujące pliki cookies:

  1. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu;
  2. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu;
  3. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu;
  4. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika;
  5. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

§ 8 Zmiany w Polityce Prywatności

  1. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce Prywatności. O wszelkich zmianach użytkownicy będą informowani za pośrednictwem wiadomości e-mail oraz powiadomień na stronie internetowej.
  2. Użytkownik ma prawo do zapoznania się z aktualną wersją Polityki Prywatności w każdej chwili na stronie Witryny.

§ 9 Edukacja użytkowników

Zachęcamy użytkowników do dbałości o swoje dane osobowe, w tym do: używania silnych haseł, regularnej zmiany haseł, unikania klikania w podejrzane linki oraz wiadomości, informowania Administratora o wszelkich wątpliwościach związanych z przetwarzaniem danych osobowych.

§ 10 Zgłaszanie skarg

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących przetwarzania danych osobowych, Użytkownik ma prawo złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub skontaktować się z Administratorem w celu uzyskania dalszych informacji.